Design Loznice

Od dłuższego czasu daje się zauważyć trend, w którym polskie firmy z branży e-commerce prowadzą ekspansję na zagraniczne rynki.

Jedną z nich jest nasz stały klient – spółka Dream Project z Warszawy, która w ramach dynamicznego rozwoju postanowiła zlecić nam uruchomienie platformy sprzedażowej na rynek czeski. Innymi słowy czeskojęzyczny e-sklep designloznice.cz z ofertą artykułów do sypialni klasy premium. Już na etapie briefingu dało się odczuć, że będzie to bardzo ciekawe wyzwanie, więc zebraliśmy wszystkie ręce na pokład i ruszyliśmy do pracy. Co z tego wynikło?

Przede wszystkim nowe spojrzenie na dotychczasowe założenia w dziedzinie budowy sklepów internetowych, ponieważ mimo dużych podobieństw, rynek i klient czeski nieco różnią się od polskiego. W związku z tym użyliśmy sprawdzonych szablonów, na których bazują inne e-sklepy Czechy działające na rynku europejskim. A to z kolei przełożyło się na maksimum funkcjonalności. Platformę osadziliśmy na silniku WordPress+WooCommerce, co pokazało, że popularność takiego zestawu nie jest przypadkowa, ponieważ z łatwością można wprowadzić modyfikacje przeznaczone dla określonej branży.

Włączając serwis, na pierwszy plan wysuwa się stonowana szata graficzna, gdzie pierwsze skrzypce odgrywają takie barwy jak biel, czerń i szarość. Oczywiście nie przeszkadzało to w zastosowaniu automatycznych slajderów z grafikami producentów, wyróżniającej się zakładki z promocjami, subtelnych animacji czy umieszczeniu sekcji z wybranymi/polecanymi produktami. Na stronie głównej dodaliśmy też dedykowane grafiki podkreślające atuty sklepu, a także moduł newslettera, czyli przydatne narzędzie do budowania bazy klientów – niezbędnego do realizacji kampanii e-marketingowych. Serwis został wykonany w standardzie Responsive Web Design, co zapewnia komfort wyświetlania strony na urządzeniach mobilnych. Natomiast ergonomię użytkowania witryny poprawia m.in. „pływające menu” czy „back to the top button”. Cel? UI/UX oparte o potrzeby użytkownika.

Przechodząc do kluczowej części tej realizacji, warto podkreślić, że sklep internetowy Czechy korzysta z technologii AJAX, która pozwala na natychmiastowe znalezienie produktu bez klikania w podstronę – od razu wyświetla się miniaturka, tytuł oraz cena. Co więcej, użytkownik może też dokonać wyszukania interesującego produktu za pomocą filtrowania wg żądanego parametru, czyli np.: kategorii, ceny, rozmiaru, producenta/kraju, stopnia twardości etc. Warto dodać, że każdy produkt posiada fachowy opis, galerię zdjęć (zoom, full screen, udostępnianie w social media) oraz ikony, które mówią o właściwościach produktu. Jest też opcja dodania do listy ulubionych. Proces zakupowy jest intuicyjny za sprawą dedykowanego formularza. Ponadto, można wpisać kod kuponu rabatowego. Z kolei przelew środków jest możliwy przez płatności online (PayU) lub tradycyjnie. Użytkownik może dokonać zakupu jako „gość” lub za pomocą zarejestrowanego konta klienta.

Opracowany serwis www Czechy posiada również integrację z social media (FB/Insta), co ułatwia rozwój społeczności konsumenckiej oraz interakcję z nią. Z kolei moduł bloga to cenny zasób SEO – sprzyja lepszej pozycji w wyszukiwarce Google, zaś dodawane treści dostarczają klientom wiedzy produktowej, co przekłada się na dokonanie świadomego zakupu. Standardowo witryna zawiera zakładkę kontaktową z prostym i funkcjonalnym formularzem oraz integrację z GoogleMaps, dzięki czemu można łatwo zadać pytanie oraz wyznaczyć trasę dojazdu do sklepu stacjonarnego w Pradze. Z kolei dane kontaktowe (e-mail/telefon) są interaktywne – jeden klik wystarczy do nawiązania połączenia lub napisania wiadomości e-mail.

Bezpłatna wycena.

    OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

    1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest (Proadax sp. z o.o., ul. Grunwaldzka 5 32-640 Zator, NIP: 677 24 51 183)

    2. Dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na Pana/Pani zgłoszenie przesłane przez formularz kontaktowy na podstawie prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora; art. 6 ust. 1 lit. f RODO*.

    3. Odbiorcą Pana/Pani danych osobowych mogą być dostawcy usług technicznych i organizacyjnych, którzy wspierają proces udzielenia odpowiedzi.

    4. Dane będą przechowywane do czasu zakończenia procesu komunikacji.

    5. Ma Pan/Pani prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.

    6. Ma Pan/Pani prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania.

    7. Ma Pan/Pani także prawo do przenoszenia danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    8. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne. Odmowa podania danych uniemożliwi udzielenie odpowiedzi.

    *Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

    930

    Ukończonych projektów

    550

    Zadowolonych klientów

    10

    lat doświadczenia
    Bądźmy w kontakcie

    Zapisz się do naszego newslettera

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Quis ipsum suspendisse ultrices gravida. Risus commodo viverra maecenas accumsan lacus vel facilisis.