Blog

Tworzę stronę / sklep internetowy. Od czego zacząć?

Kiedy decydujesz się na stworzenie strony internetowej czy sklepu online, możesz działać jak we mgle. Zwłaszcza, gdy nigdy nie miałeś do czynienia z tego typu zadaniem. Nie wiesz od czego zacząć? O co zapytać agencję interaktywną / freelancera? Podpowiadamy!

Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które ułatwią Ci poszukiwania wykonawcy stron i sklepów www (będziesz wiedział, na co zwracać uwagę). Jak i późniejszy etap prac, kiedy to nadejdzie czas na uzupełnianie treści, a następnie publikację serwisu.

UWAGA! W niniejszym wpisie nie skupiamy się na aspektach technicznych! Piszemy go oczami laika. Sami kiedyś zaczynaliśmy ot co!

Co na start?

Przede wszystkim zastanów się, jak chciałbyś, aby wyglądała Twoja strona internetowa. Z czym użytkownicy będą kojarzyli firmę / markę. Poszukaj inspiracji w Internecie, sprawdź, co Ci się podoba! Jakie elementy, animacje, kolorystyka, sekcje.

  1. Możesz do tego użyć Pinteresta wpisując hasła „webdesign”, „webdesign inspiration” lub „nazwa Twojej branży + webdesign inspiration” (przykładowo: it webdesign inspiration). Albo użyj zupełnie innych wyrażeń – wykorzystaj kreatywność i wyobraźnię!

    pinterest-strona-internetowa

  2. Kolejny punkt: social media. To kopalnia inspiracji, uwierz. Zerknij na grafiki i wideo – jakie elementy graficzne, kolory w nich aktualnie górują?
    Zobacz choćby na nasze profile (autoreklama) na Facebooku i Instagramie. Dodajemy tam spójne ze sobą grafiki. W naszych publikowanych treściach zawsze znajdziesz pierwiastki granatu, różu, kropek czy koła. Zastanów, co Tobie się podoba i jakie elementy będą pasować do Twojej marki / firmy.

    social-msocial-media-facebook-instagramedia-facebook-instagram

  3. Wyszukaj realizacji agencji interaktywnych i reklamowych. Często zamieszczają one wizualizacje wykonanych przez siebie projektów. A i nierzadko znajdziesz opisy, co ciekawego znalazło się w serwisach. Dzięki temu będziesz wiedział, na co zwrócić uwagę podczas tworzenia strony lub sklepu online.

    proadax-tworzenie-stron-i-sklepów-internetowych

Po drugie, znajdź podobną lub tę samą branżę do Twojej. Zobacz, jak robi to konkurencja w okolicy, by uniknąć niepotrzebnych skojarzeń. Wiadomo, możesz zainspirować się czyjąś pracą, ale pamiętaj, by nie była ona identyczna. Niby oczywiste, choć warto o tym wspomnieć.

Co następne?

Zadbaj o logo. To punkt pierwszy (przynajmniej u nas) przy tworzeniu jakiegokolwiek serwisu. A przy okazji – Twój znak rozpoznawczy, coś z czym będziesz kojarzony. Zazwyczaj kolory z logo są używane w witrynie jako główne. Możemy to bardzo łatwo pokazać na przykładzie Proadax. W znaku królują odcienie różu, fioletu i granatu.agencja-interaktywna-zator-proadax

A teraz zerknij, w jakich kolorach jest stworzona nasza strona?

strony-internetowe-małopolska

Elementy też często są wykorzystywane.

Przyjrzyj się nagłówkom: strony-i-sklepy-www-agencja-interaktywna

Użyliśmy w nich trójkątów z naszego logo. Dzięki takim zabiegom strona staje się atrakcyjniejsza wizualnie. Jest spójna i przemyślana.

Dlatego też na samym początku proponowaliśmy, abyś poszukał w Internecie elementów, które Ci się podobają. To właśnie ich będziesz najczęściej używał do identyfikacji swojej marki. 

Krok kolejny

Teksty, zdjęcia i wideo. Nic tak nie przykuwa uwagę użytkownika jak dobre jakościowo fotografie i filmy. To one robią robotę, niezależnie czym się zajmujesz. Możesz postawić na wizerunek zespołu, produktów czy wizualizację oferowanych usług. My od jakiegoś czasu stosujemy zdjęcia naszego teamu jak również grafiki realizacji. Prosty zabieg, który wzmacnia zaufanie odbiorcy. W końcu wiesz, że za drugim ekranem stoi faktyczna osoba, a także masz namiastkę tego, co tworzy.

Po drugie zadbaj o teksty. Pomyśl, co wpisywałbyś w wyszukiwarkę? Jakich haseł używałbyś do znalezienia swojej firmy, produktu, usługi?
Kiedy ustalisz frazy, używaj ich w treściach pisanych. To z czasem dobrze wpłynie na pozycjonowanie witryny, a co za tym idzie, wyniki w wyszukiwaniach Google. Pamiętaj też, by nie przesadzić. Trzeba tutaj wyczuć złoty środek, ponieważ teksty widoczne na stronie / sklepie nie będą czytane jedynie przez boty, ale przede wszystkich ludzi. Dlatego pisz prosto, zwięźle i na temat. Ściany tekstu, jak sam zapewne wiesz, są pomijane.

Gotowe, mamy to!

Z takim kompletem wiedzy i materiałów możesz zaczynać tworzenie serwisu! Powyższe punkty na pewno ułatwią prace zespołowi i znacznie je przyspieszą.

PS Często agencje interaktywne czy reklamowe posiadają w swojej ofercie przygotowanie tekstów oraz nagranie wideo. A i na pewno stworzenie logo. Jeśli więc zwyczajnie w świecie nie masz czasu ani zasobów na ich wykonanie, poinformuj o tym. Wówczas wykonawca zajmie się tworzeniem Twojej marki od A do Z!

Bądźmy w kontakcie

Zapisz się do naszego newslettera

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Quis ipsum suspendisse ultrices gravida. Risus commodo viverra maecenas accumsan lacus vel facilisis.