Blog

Responsywne strony www – dlaczego to takie ważne?

Dlaczego częściej słyszymy “responsywna strona internetowa” czy strona tworzona zgodnie z RWD? Na czym polega responsywność, która od kilku lat nie schodzi z ust e-marketingowców, jakie w praktyce wynikają z tego korzyści i co na to Google?

Responsive Web Design – co to takiego?

Responsywność, czyli Responsive Web Design (RWD) to z definicji odpowiednie parametry, które dotyczą strony dla tych urządzeń, na jakich jest wyświetlana, niezależnie od rozmiaru ekranu. Dostosowanie wyglądu do jego wielkości, na jakim trwa podgląd, w praktyce oznacza, że nasz firmowy serwis dobrze będzie się prezentować zarówno na komputerach i laptopach, jak i smartfonach.

O ile jeszcze kilka lat temu była to technologiczna nowinka, dziś responsywny design jest standardem i coraz więcej firm tworzących strony internetowe wdraża go do swojej oferty. Wszechobecne smartfony i tablety, w ogóle rozwój technologii mobilnej jest wystarczającym argumentem do tego oraz fakt, że właśnie z tego powodu coraz więcej osób na co dzień korzysta z internetu za ich pośrednictwem. Jak pokazuje coroczny raport Digital in 2017: Global Overview opublikowany przez We Are Social i Hootsuite, stan digitalu na świecie obejmuje 50% ludzi (3,773 mld), która ma dostęp do internetu. Unikalnych użytkowników mobilnych jest natomiast 16% więcej, czyli 4,917 mld. Jeśli to jednak w dalszym ciągu Was nie przekonuje, jest jeszcze jeden powód, dla którego warto pomyśleć o RWD – strony takie pozycjonują się znacznie lepiej. A to dlatego, że Google na tyle popiera responsywność, że wiosną 2015 r. zmienił algorytm wyszukiwania strony, wyróżniając te zgodne z RWD na smartfonach. Biorąc więc pod uwagę powyższe statystyki, wychodząc naprzeciw potencjalnym klientom i nie chcąc ich stracić, responsywność naszej strony powinniśmy potraktować jako wymóg konieczny.

Dlaczego użytkownicy wolą strony z RWD, czyli krótko o zaletach responsywności

Tworząc stronę internetową w obecnych czasach, musimy wiedzieć skąd docierają do nas użytkownicy i z jakich urządzeń. Odwołując się do powyższych statystyk można przyjąć, że co drugi z nich trafi na naszą www z urządzenia mobilnego. Jeśli więc nie będzie odpowiednio dostosowana do urządzeń przenośnych pod względem nawigacji, graficznym i programistycznym, możemy stracić potencjalnego klienta.

Co jeszcze zyskujemy dzięki RWD?

  • prestiż oraz wizerunek nowoczesnej firmy otwartej na potrzeby rynku oraz użytkowników
  • lepszą pozycję w wynikach Google
  • elastyczność w prezentowaniu treści, zwłaszcza na smartfonach – strony responsywne mają zoptymalizowaną treść do poziomu tych informacji, które są niezbędne do tego, by zainteresować użytkownika i zatrzymać go na stronie
  • dzięki powyższym czynnikom możemy zwiększyć liczbę odwiedzin na stronie
  • oszczędności – projektując stronę responsywną, w jej cenę wliczona jest wersja mobilna, czyli zupełnie nowy serwis www, zaprojektowany specjalnie pod urządzenie mobilne (telefon), wdrażany autonomicznie i wyświetlany w chwili, gdy użytkownik daną stroną otwiera nie na komputerze lecz np. na smartfonie
Bądźmy w kontakcie

Zapisz się do naszego newslettera

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Quis ipsum suspendisse ultrices gravida. Risus commodo viverra maecenas accumsan lacus vel facilisis.