Blog

Potencjał filmów promocyjnych, czyli jak wykorzystać wideo marketing

Wykorzystywanie internetu w promocji firmy jest dzisiaj koniecznością – oczywistym standardem. Przedsiębiorcy doskonale zdają sobie sprawę z tego, że witryna o dobrej stylistyce przekłada się na ponadprzeciętne wyniki konwersji – podobnie zresztą jak profesjonalnie prowadzony fanpage, który angażuje społeczność skupioną wokół marki/firmy. Jednak nie każdy słyszał, a tym bardziej nie każdy potrafi wykorzystać siłę drzemiącą w video marketingu. Jak pokazują liczne badania, internauci coraz częściej wybierają content w formie video. Przyczyna tego trendu jest prozaiczna – krótki i atrakcyjny film to najwygodniejsza forma konsumpcji treści. W związku z tym każda firma czy osoba chcąca zbudować swoją markę, powinna wprowadzić do swojej strategii marketingowej właśnie video marketing.

Czym jest video marketing?

Video marketing to jedna z innowacyjnych strategii reklamowych, którą można realizować poprzez publikowanie treści w formie filmów. Aby przekazać to, czym jest content marketing w dokładniejszy sposób, trzeba wziąć pod uwagę to, na jakich kanałach można stosować tę strategię. Video marketing w długofalowej perspektywie pozwala na budowanie dużej grupy odbiorców i poprawę wizerunku marki, wykorzystując przy tym specjalnie tworzone treści wideo, zwykle o dużej wartości merytorycznej. Głównym powodem zachęcającym do korzystania z tej formy marketingu jest rosnące zainteresowanie treściami wizualnymi w internecie wśród użytkowników. Do treści wizualnych zaliczamy nie tylko filmy, ale również wykresy, fotografie, grafiki oraz infografiki. Wykorzystanie filmików i zdjęć w treściach na stronie internetowej, we wpisach w mediach społecznościowych oraz w newsletterach zwiększa nie tylko ich atrakcyjność, ale również efektywność.

Od czego zacząć stosowanie video marketingu?

Video marketing, w przeciwieństwie do np. content marketingu, wiąże się z koniecznością określenia swojego budżetu i podjęciem decyzji o inwestycji. O ile artykuły na blog może opublikować każdy (oczywiście muszą być one wysokiej jakości), o tyle do publikacji wartościowych materiałów wizualnych, zazwyczaj konieczna jest pomoc innych ludzi, wliczając w to specjalistów. Jeśli firma planuje rozpocząć samodzielne działania video marketingowe, może przeznaczyć do tego specjalne miejsce, oczywiście pamiętając o jego wcześniejszym dostosowaniu. Jeżeli możemy sobie na to pozwolić, warto zorganizować osobne studio. Jego podstawowym wyposażeniem powinny być: kamery, lampy, aparaty, mikrofony, a także inne akcesoria potrzebne do nagrywania i stworzenia odpowiedniej atmosfery w studiu. Samo nagranie wideo to jednak nie wszystko. Tak naprawdę kluczową rolę odgrywają osoby odpowiedzialne za całość wykonania, czyli reżyser i montażysta. Ponadto montaż wiąże się z koniecznością posiadania odpowiednio wydajnego komputera (stacji roboczej) oraz profesjonalnego oprogramowania.

Opracowanie strategii i wdrożenie video marketingu

Video marketing, podobnie jak każdy inny rodzaj marketingu, musi bazować na spójnej strategii. Najważniejszą kwestią jest tutaj określenie i przekazanie komunikatu naszej marki. W praktyce chodzi o przygotowanie tematyki filmów oraz ustalenie sobie celów, które mają być w ten sposób zrealizowane. Oprócz samego komunikatu ważne jest zaplanowanie tego, w jaki sposób ma on przyciągać uwagę widzów, tj. skłonić ich do zaangażowania się w obejrzane treści.

Publikacja i promocja treści w formie video

Mając ustalony plan oraz wyposażenie, możemy przejść do samego nagrania, a następnie „złożenia” filmu i jego edycji. Kolejnym krokiem jest ustalenie platform, na których opublikujemy gotowe materiały, choć oczywiście lepiej już wcześniej mieć przygotowany wstępny plan. Pierwszym miejscem, na którym powinniśmy publikować treści jest YouTube, czyli platforma, która skupia się wyłącznie na materiałach filmowych. Trzeba pamiętać, że rozpoczęcie publikacji treści wideo na YouTube wiąże się także z koniecznością systematycznego prowadzenia kanału, co obejmuje m.in. dodanie grafiki oraz wchodzenie w interakcje z widzami, np. w komentarzach. Warto wiedzieć, że materiały opublikowane na YouTube mogą być później wykorzystane na portalach społecznościowych, na blogu lub w formie newslettera. Jeżeli chcemy, aby video marketing był jeszcze skuteczniejszy, możemy tworzyć unikalne treści dla każdej z używanych platform lub dodawać ciekawe bonusy, np. w postaci wersji rozszerzonych (extended) czy filmów zakulisowych (making of). Warto pamiętać, że oznacza to dodatkowe koszty oraz konieczność nagrywania zacznie większej ilości materiałów.

Bądźmy w kontakcie

Zapisz się do naszego newslettera

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Quis ipsum suspendisse ultrices gravida. Risus commodo viverra maecenas accumsan lacus vel facilisis.