Blog

Klient spieszy się nawet w sklepie online, więc „Dodaj do koszyka” od razu i bez klikania w podstrony.

Prowadzisz sklep internetowy i zamierzasz być w tym dobry albo po prostu małymi kroczkami chcesz wprowadzać drobne usprawnienia, dzięki którym osiągniesz sukces w e-biznesie? Dobrze trafiłeś, ponieważ w dzisiejszym króciutkim wpisie pokażemy Ci, jak nieco „zautomatyzować” proces wrzucania produktów do wirtualnego koszyka. Jesteś gotowy na porcję praktycznej i piekielnie przydatnej wiedzy, za spożytkowanie której niejeden klient wróci do Ciebie przy kolejnych zakupach? No to zaczynajmy!

Klient nie lubi tracić czasu

O tym, że wszyscy gonimy jak chomiki w kołowrotku nikomu nie trzeba przypominać – w takich czasach żyjemy i możemy tylko pewne rzeczy usprawnić, aby nie zabrakło nam doby. Jedną z tych rzeczy jest kupowanie przez Internet, zamiast w tradycyjnym sklepie, gdzie zakup wiąże się zwykle z uciążliwą wyprawą na drugi koniec miasta, staniem w kolejkach i wieloma innymi niedogodnościami. Jest to szczególnie irytujące, jeśli produkt, na którym nam zależy dobrze znamy, a chcemy szybko i bez wychodzenia z domu uzupełnić jego zapasy, bez zagłębiania się w lekturę nt. jego cudownych właściwości. Po prostu potrzebujemy go kupić w odpowiedniej ilości i mieć to z głowy. Znacie to od strony konsumenta? Pewnie tak, więc w tym przypadku wybór sposobu zakupów na rzecz e-sklepu jest oczywisty, a błyskawiczne dodanie produktu do koszyka załatwiłoby sprawę.

„Dodaj do koszyka” – szybkie zakupy dla zapracowanych

Jeżeli zatem nasz stały klient chciałby jeszcze szybciej zrobić zakupy, bo np. regularnie zamawia pieluszki i nie ma ochoty setny raz czytać tego samego opisu i do znudzenia klikać, żeby utwierdzić się, czy wszystkie przecinki w opisie się zgadzają, to wtedy bardzo pomocna będzie implementacja przycisku „Dodaj do koszyka” już na poziomie katalogu produktów. Taka konfiguracja jest możliwa np. w WooCommerce. Dzięki niej zakup będzie zdecydowanie szybszy, ponieważ oszczędza klientowi udrękę przebijania się przez kolejne podstrony. Wystarczy, że kupujący wpisze nazwę poszukiwanego produktu do sklepowej wyszukiwarki lub wybierze interesującą go kategorię, a następnie ujrzy miniaturkę produktu wraz z ceną i tytułem, a nawet prostym opisem po najechaniem na niego kursorem myszy/gładzika. W tej sytuacji wystarczy jeden klik, aby załadować koszyk potrzebnymi produktami/usługami oraz przejść do płatności. I to już koniec zakupów. Tylko tyle i aż tyle.

Podsumowanie

Usprawnienia sklepu online to jedna z najważniejszych rzeczy w dobie ogromnej konkurencji na wciąż rozwijającym się rynku e-commerce. Poza tym liczy się czas. Nawet najprostsze ułatwienia jak zastosowanie przycisku „Dodaj do koszyka” już na poziomie przeglądania katalogu pomoże niejednemu klientowi zaoszczędzić cenne minuty i nerwy. A Tobie, drogi właścicielu, może przynieść mnóstwo zadowolonych (i przede wszystkim) stałych klientów, którzy będą wracać na kolejne zakupy z przyjemnością.

Bądźmy w kontakcie

Zapisz się do naszego newslettera

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Quis ipsum suspendisse ultrices gravida. Risus commodo viverra maecenas accumsan lacus vel facilisis.