Blog

Jak zrobić podgląd koszyka bez opuszczania przeglądanej strony? Odkrywamy tajemnice WooCommerce.

Nie ulega wątpliwości, że sprzedaż przez Internet nie jest już ciekawostką dla geeków, a raczej bardzo groźnym konkurentem dla handlu tradycyjnego. Przemawiają za tym takie zalety jak oszczędność czasu i pieniędzy oraz ogromny wybór i możliwość łatwego zwrotu produktów. Dziś po raz kolejny przyjrzymy się szeroko pojętej poprawy ergonomii e-zakupów. Przed Tobą kilka zdań o podglądzie zawartości wirtualnego koszyka, ponieważ większość sklepów online wciąż nie posiada tej funkcjonalności.

 

Podgląd koszyka = mniej stresu

Czy jest coś bardziej wyprowadzającego z równowagi niż ciągłe odświeżanie strony i klikanie z podstrony na podstronę, by rzucić okiem na aktualną zawartość koszyka i jego wartość? Pewnie wielu z Was, jeśli nawet prowadzi własny sklep online, zna to z autopsji czy to podczas szukania towaru w hurtowni, czy podczas zwyczajnych zakupów dla siebie i rodziny. Warto tutaj przypomnieć 3 podstawowe zasady UI/UX w e-handlu:

  • nabywca chce doświadczyć przyjemnych i łatwych zakupów,
  • ludzie wolą skanować wzrokiem niż czytać,
  • klienci pragną prostoty i przejrzystości.

Okazuje się, ze platforma WooCommerce świetnie spełnia te założenia i dzięki masie przydatnych wtyczek daje opcję wdrożenia podglądu koszyka. Przenieśmy się na chwilę do tradycyjnego marketu z wózkami i koszykami. Jedziesz między regałami, wrzucasz kolejne produkty tu i tam. Nagle orientujesz się, że coś Ci umyka i co robisz? Zapewne zaglądasz do wózka, by sprawdzić, czy są w nim potrzebne produkty oraz próbujesz pobieżnie oszacować ich wartość. Nie potrzebujesz do tego zdejmować jakiejś zasłony lub jechać do punktu obsługi klienta, by się o tym przekonać, prawda? Wracając do sklepu online – a gdyby tak przenieść ten zwyczaj do e-zakupów i dzięki jednemu kliknięciu cieszyć się z szybkiego podglądu zawartości koszyka oraz sumy do zapłacenia? To właśnie oferuje wspomniany moduł ze stajni WooCommerce.

Daj klientom ulgę i dodaj podgląd koszyka

W praktyce to rozwiązanie przypadnie do gustu większości klientów, gdyż cała procedura podglądu odbywa poprzez kliknięcie w ikonkę koszyka. Następnie z prawej strony wjeżdża estetyczny bar z prostą i przejrzystą listą produktów aktualnie znajdujących się w e-koszyku. Oprócz tytułów widzisz miniaturki, ilość, ceny produktów oraz sumę przyszłych zakupów. Oczywiście masz też przyciski, które mogą przekierować Cię do modułu transakcyjnego lub do bardziej szczegółowej analizy i edycji zawartości koszyka. Wszystko dostępne na pstryknięcie palcem. A co to oznacza dla Twoich klientów? Oszczędność czasu i lepsze doświadczenie z Twoim e-sklepem.

Podsumowanie

Jeśli ktoś zapyta Cię, jak sprawić, by zakupy w sklepie na platformie WooCommerce były jeszcze przyjemniejsze dla Twoich klientów, odpowiedz krótko: dodaj funkcję podglądu koszyka bez opuszczania przeglądanej strony! Dzięki temu prostemu zabiegowi zyskasz sympatię kupujących, a to w dłuższej perspektywie z pewnością zaprocentuje, dając Ci bardziej lojalnych klientów, którzy polecą Twój sklep rodzinie i znajomym.

Bądźmy w kontakcie

Zapisz się do naszego newslettera

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Quis ipsum suspendisse ultrices gravida. Risus commodo viverra maecenas accumsan lacus vel facilisis.