Blog

Jak stworzyć budującą zaufanie zakładkę „O firmie”?

Wydawać by się mogło, że obecnie stereotyp myślenia na temat zakładki „O firmie” jako o części podrzędnej strony internetowej, odszedł w zapomnienie. Niestety kontakty z klientami wciąż wskazują na ogromny problem, jakim jest lekceważenie tej podstrony. Jak jest naprawdę? Czy rzeczywiście żaden z odwiedzających naszą stronę użytkowników nie klika, aby dowiedzieć się czegoś więcej na temat tego z kim w ogóle ma do czynienia?

Na samym początku obalmy ten mit zrzutem ekranu z panelu Google Analytics jednej ze stron naszego klienta:

screen-onas

W ciągu czerwca zakładka ta odnotowała 72 odsłon, z czego 67 było unikalnych. W odniesieniu do całej zawartości podstrona ta wygenerowała ok 3% całego ruchu z tego miesiąca. Niby niewielki wskaźnik, ale czas zwrócić uwagę na rolę, jaką odgrywa zakładka „O nas” w zdobywaniu klientów przez internet.

Przede wszystkim odrzućmy budowanie zakładki w oparciu o utarty schemat, takie jak:

Jesteśmy firmą działająca na rynku od X lat, zrealizowaliśmy Y zleceń, jesteśmy obecni w Z krajach.

Czy to w ogóle przyciąga uwagę odbiorcy? Wręcz przeciwnie – to suche fakty które mogą zainteresować co najwyżej właściciela tej firmy. Nikogo nie interesuje, jak wiele zleceń wykonałeś ani ile lat działasz w branży. Klient chce się dowiedzieć, co zyska nawiązując współpracę z tobą. Paradoksalnie zakładka „O firmie” ma więc dotyczyć czytelnika – przekonać go, że trafił na właściwą osobę, która rozwiąże jego problem.

Jak więc powinien wyglądać ciekawy, angażujący i budujący zaufanie opis firmy? Poniżej prosty, krótki przykład:

Agencja interaktywna Proadax to firma która pozwoli Ci zrealizować marzenia o szybkiej emeryturze. Dzięki zaawansowanym sklepom internetowym otworzysz własny biznes generujący dochód pasywny każdego miesiąca. Zatrudniamy najlepszych specjalistów, którzy stale rozwijają swoje kwalifikacje, aby rozwiewać twoje wątpliwości i służyć pomocą w rozwoju twojej firmy.

Rozumiesz teraz, co chciałem przekazać? Staraj się przekazać najważniejsze informacje o firmie, ale poprzyj je realnymi korzyściami jakie odniesie twój klient. Tylko w ten sposób skupisz jego uwagę i zachęcisz do kontaktu. Oddziałuj na uczucia i zmysły, suche fakty nie przekonają odbiorcy do nawiązania współpracy.

Na koniec dodam, że jeszcze lepszy efekt uzyskasz równoważąc ciekawą treść z przemyślaną grafiką. Nie bój się umieszczać tematycznych ikon oraz zdjęć. One ożywią twoją zakładkę i zatrzymają klienta na dłużej. Gorąco polecam również wprowadzenie w dolnej części działu pt. „Nasz zespół„, w którym znajdzie się zdjęcie każdego pracownika, imię i nazwisko, rola oraz dane kontaktowe. Daruj sobie długie opisy, bo jak już wspomniałem, czytelnika to nie obchodzi. Naszym celem jest pokazanie, że ma on do czynienia z prawdziwymi ludźmi, zbudowanie więzi.

Bądźmy w kontakcie

Zapisz się do naszego newslettera

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Quis ipsum suspendisse ultrices gravida. Risus commodo viverra maecenas accumsan lacus vel facilisis.