Blog

Google Ads – skuteczne wsparcie pozycjonowania w Twojej firmie

Odpowiednia widoczność w Google to dla wielu firm kwestia „być albo nie być” na coraz bardziej konkurencyjnym rynku. Aby zdobywać klientów, nie wystarczy już tylko mieć dobrą ofertę – trzeba jeszcze odpowiednio ją wypromować. Dowiedz się, dlaczego warto robić to za pomocą kampanii Google Ads wspartej działaniami SEO.

Czym jest Google Ads

Google Ads (dawniej: Google AdWords) to system reklamowy stworzony przez autorów najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej na świecie. W największym skrócie: umożliwia on wyświetlanie użytkownikom płatnych reklam produktów lub usług, po wpisaniu przez nich określonych słów kluczowych w wyszukiwarce lub wykazaniu cech demograficznych bądź behawioralnych, pożądanych przez reklamodawcę. Reklamy te mogą pojawiać się w różnych miejscach, np.:

  • na stronie wyników wyszukiwania – nad wynikami organicznymi,
  • w serwisach należących do Google – np. YouTube, Gmail czy Zakupy Google,
  • na stronach partnerów umożliwiających publikowanie banerów, wideo oraz linków sponsorowanych.

Typy kampanii Google Ads

System oferuje wiele rodzajów kampanii, z których możesz korzystać w zależności od indywidualnych potrzeb. Do najpopularniejszych należą:

  • reklamy w wynikach wyszukiwania (Search),
  • reklama produktowa w sieci zakupowej Google (PLA),
  • wideomarketing – kampanie na YouTube.

To, który rodzaj kampanii wybierzesz, powinno zależeć od głównego celu biznesowego kampanii. Jeśli Twoim priorytetem jest wzrost ruchu na stronie, postaw na kampanię w wynikach wyszukiwania. Jeżeli natomiast celujesz w zwiększenie sprzedaży, znacznie lepiej sprawdzi się reklama produktowa w sieci zakupowej.

Jakie korzyści daje firmom reklama Google Ads

Jeśli prowadzisz biznes, odpowiednio zaprojektowana kampania Google Ads zapewni Ci szereg korzyści na różnych poziomach. Przede wszystkim – pomoże przyciągnąć większą liczbę potencjalnych klientów do Twojej witryny, e-sklepu lub wizytówki Google. Oprócz tego umożliwi uzyskiwanie natychmiastowych rezultatów – link do Twojej usługi lub produktu może pojawić się na szczycie wyników wyszukiwania nawet w 48 godzin od uruchomienia kampanii. W przypadku pozycjonowania organicznego na taki efekt często trzeba czekać miesiącami. Inne, istotne zalety Google Ads to m.in.:

  • pełna kontrola kosztów – sam decydujesz, jaki budżet na kampanię chcesz przeznaczyć,
  • dotarcie do użytkowników realnie zainteresowanych Twoją ofertą,
  • płatność wyłącznie za kliknięcie w reklamę, a nie za wyświetlenia,
  • stosunkowo niewielkie koszty w porównaniu z tradycyjną reklamą,
  • pełna mierzalność efektów kampanii,
  • szerokie możliwości wyboru kanałów komunikacji, określania grup odbiorców itp.

Jak zwiększyć skuteczność reklamy Google

Zastanawiasz się, czy efekty kampanii Google Ads można dodatkowo optymalizować? Sprawdzoną strategią, która przynosi wielowymiarowe, a przede wszystkim długofalowe korzyści, jest wsparcie płatnych kampanii działaniami SEO. Jesteś klientem Proadax? Teraz możesz skorzystać ze specjalnej oferty naszego Partnera – Grupy Tense. Zleć kampanię i zyskaj 3 miesiące pozycjonowania za 1 zł!(grupa-tense.pl/proadax)

Bądźmy w kontakcie

Zapisz się do naszego newslettera

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Quis ipsum suspendisse ultrices gravida. Risus commodo viverra maecenas accumsan lacus vel facilisis.