Blog

Content marketing – wykorzystaj jego potencjał do rozwoju swojej strony

Każdy właściciel strony internetowej podczas publikacji treści powinien wziąć pod uwagę ich atrakcyjność oraz jakość. Czasy w których wystarczyło w jakikolwiek sposób zakomunikować coś klientowi, po czym ten natychmiastowo decydował się na zakup lub skorzystanie z oferowanych usług bezpowrotnie minęły. Aktualnie bardzo ważne jest nawiązanie z klientem długofalowej relacji, która zaowocuje zwiększeniem zainteresowania z oferowanych przez nas towarów i usług i wzrostem przychodów. W dodatku istnieje niezawodny sposób, aby tego dokonać – wystarczy postawić na content marketing!

Content marketing – sposób na skuteczne pozycjonowanie strony internetowej

Na stronie internetowej powinny pojawiać się wartościowe treści, które przykują uwagę potencjalnych klientów. Nie warto lekceważyć tkwiącego w nich potencjału, bowiem poprzez systematyczne publikowanie przydatnych użytkownikom materiałów mamy możliwość przyczynić się do odczuwalnego wzrostu zainteresowania wśród użytkowników usługami firmy, a co się z tym nieodłącznie wiąże – do wzrostu zysków.

Jednym z głównym zadań content marketingu jest popularyzacja marki. Ma on na celu zaprezentowanie jej jako profesjonalnej, uczciwej i najlepszej w swojej branży. Celem jest wzbudzenie w klientach zaufania, dzięki któremu zdecydują się na skorzystanie z oferowanych przez nas usług. Jednak to nie jedyny ważny cel. Marketing treści jest bowiem uważany za jedno z najskuteczniejszych narzędzi wykorzystywanych do pozycjonowania stron internetowych. Poprzez publikowanie odpowiednich treści jesteśmy w stanie stworzyć solidne podstawy do budowy naszej widoczności w Google.

Jakie treści publikowane na stronie internetowej „lubi” Google”?

  • Zadbaj o brak błędów – zamieszczanie tekstów zawierających błędy gramatyczne lub ortograficzne jest niedopuszczalne. Warto uważnie czytać każdy materiał, który jest przeznaczony do publikacji
  • Postaw na czytelne treści – publikowane treści nie mogą być napisane w sposób chaotyczny, jednym ciągiem. Każdy materiał powinien mieć tytuł, wstęp, a także zawierać przejrzysty podział na poszczególne akapity
  • Co za dużo, to nie zdrowo – każdy tekst pod pozycjonowanie powinien zawierać określone słowa kluczowe, na które strona ma być widoczna w wynikach wyszukiwania. Jednak w tym przypadku umiar również ma znaczenie, dlatego też nie warto umieszczać zbyt dużej liczby słów kluczowych w jednym artykule
  • Nie duplikuj treści internetowych – tutaj liczy się oryginalność. Warto zadbać o unikalny content, niepublikowany wcześniej na żadnych stronach internetowych

Content marketing jest pojęciem bardzo rozległym. W jego strukturach znajduje się wiele form, które służą do budowania pozytywnych relacji z klientami oraz pomagają w skutecznym pozycjonowaniu strony internetowej.

Do najpopularniejszych form content marketingu zaliczamy:

  • blogi firmowe – mają na celu zaprezentowanie firmy jako profesjonalnej i znającej się na tym, czym się zajmuje. Blog firmowy może być podstroną witryny lub istnieć pod niezależnym adresem internetowym
  • artykuły eksperckie – treści eksperckie to znakomity dodatek do podstawowych materiałów zamieszczonych na stronie. Użytkownicy bardzo chętnie czytają przydatne i wartościowe treści, z którym mogą dowiedzieć się czegoś ciekawego lub rozwiązać nurtujący ich problem
  • poradniki – w celu ułatwienia klientom podjęcia decyzji zakupowych coraz częściej publikuje się na stronie treści o charakterze eksperckim ściśle powiązane z prezentacją towarów lub usług oferowanych przez daną firmę. Pokazanie samego produktu nie jest już wystarczające, teraz dodatkowo warto pokazać klientowi, dlaczego powinien skorzystać z naszej oferty oraz jak może efektywnie wykorzystać zakupiony produkt
  • wywiady – doskonałym pomysłem na wypromowanie marki jest publikowanie rozmów z osobami związanymi z firmą w formie wywiadów. W przypadku marki zajmującej się produkcją odzieży damskiej, warto przygotować wywiad z głównym projektantem, który opowie o nowej kolekcji. Taki artykuł powinien znaleźć się w pismach branżowych lub dedykowanych grupie docelowej klientów (w tym przypadku w pismach kobiecych)
  • recenzje – kolejna coraz bardziej popularna wśród marek forma marketingu treści. W tym przypadku mamy do czynienia z opisami produktów lub usług stworzonymi przez klientów lub tzw. liderów opinii, czyli osoby, które cieszą się dużym autorytetem w swoich środowiskach. Mowa tutaj między innymi o blogerach, którzy docierają ze swoimi materiałami do ogromnej ilości naszych potencjalnych klientów
Bądźmy w kontakcie

Zapisz się do naszego newslettera

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Quis ipsum suspendisse ultrices gravida. Risus commodo viverra maecenas accumsan lacus vel facilisis.