Blog

5 przydatnych narzędzi do marketingu internetowego

Marketing cyfrowy to jedna z najpopularniejszych i najskuteczniejszych, a zarazem niezwykle pracochłonnych metod promocji biznesu. Jeśli chcesz, by Twoja firma zaistniała w sieci, zdobywając popularność i nowych klientów, zwykle musisz korzystać z wielu narzędzi i działań, dopasowując je do swojej indywidualnej strategii. Sprawną realizację poszczególnych etapów kampanii oraz analizę jej efektów wspierają nowoczesne technologie. Poznaj nasze top 5 przydatnych narzędzi, które ułatwiają planowanie oraz realizowanie kampanii reklamowych w sieci.

Dlaczego warto korzystać z narzędzi do marketingu online

Realizacja działań e-marketingowych na szeroką skalę często wiąże się z koniecznością wykonywania wielu powtarzalnych czynności, takich jak rozsyłanie maili, badanie konkurencji czy analizowanie wzmianek o firmie. Prowadzenie tych wszystkich działań ręcznie zajęłoby mnóstwo czasu i zaangażowało cały sztab ludzi. I właśnie dlatego warto do swojej strategii promocyjnej włączyć profesjonalne narzędzia marketingowe, które:

  • pozwalają zautomatyzować poszczególne działania,
  • dostarczają szczegółowych danych o efektach,
  • umożliwiają dotarcie do szerokiego grona odbiorców oraz precyzyjnie określonych grup docelowych,
  • ułatwiają i przyspieszają pracę,
  • zapewniają wsparcie w planowaniu oraz realizowaniu poszczególnych elementów strategii marketingowej.

Oczywiście, w zależności od specyfiki firmy czy skali prowadzonych działań, możesz swobodnie wybierać narzędzia do marketingu cyfrowego. Poniżej znajdziesz nasze autorskie zestawienie, które stworzyliśmy z uwzględnieniem wszystkich najpopularniejszych obszarów promocji w Internecie.

Top 5 narzędzi do marketingu cyfrowego

Wiesz już, dlaczego warto automatyzować działania e-marketingowe – czas poznać rozwiązania, które pozwolą Ci to zrobić. Sprawdź nasz przegląd 5 najciekawszych narzędzi ułatwiających reklamę w Internecie.

  1. Senuto

Zastosowanie: pozycjonowanie stron internetowych

SEO, czyli optymalizacja serwisów www pod kątem wymogów wyszukiwarek, to jedna z najważniejszych strategii promocyjnych online. Prowadzenie działań w zakresie pozycjonowania bez odpowiednich narzędzi będzie nie tylko znacznie trudniejsze, ale często także skrajnie nieefektywne. Na rynku znajdziesz szereg darmowych oraz płatnych aplikacji, które wspierają specjalistów SEO, a jedną z tych, na które warto zwrócić uwagę, jest Senuto.

Narzędzie umożliwia monitorowanie pozycji serwisu oraz porównywanie ich z konkurencją, jednocześnie dostarczając wyczerpujących danych na temat słów kluczowych. Za jego pomocą przeanalizujesz frazy występujące na Twojej stronie oraz znajdziesz nowe zapytania, które pozwolą zwiększyć widoczność serwisu w wynikach wyszukiwania Google.

  1. Google Analytics

Zastosowanie: analityka internetowa

Zaletą zarówno pozycjonowania, jak i reklam Google Ads jest ich wysoka mierzalność, umożliwiająca ocenę efektywności kampanii. Google Analytics to rozbudowane – i darmowe – narzędzie służące do monitorowania ruchu w Internecie, mierzenia konwersji oraz śledzenia zaangażowania użytkowników odwiedzających stronę www. GA dostarcza przydatne dane dotyczące m.in.:

  • statystyk ruchu w określonych interwałach czasowych,
  • lokalizacji oraz źródeł, z których internauci trafiają na Twoją stronę lub do e-sklepu,
  • urządzeń, na których użytkownicy przeglądają witrynę,

a także mnóstwo innych, cennych informacji, które możesz wykorzystać przy optymalizowaniu swoich kampanii.

  1. FreshMail

Zastosowanie: e-mail marketing

Mimo rozwoju marketingu internetowego mailing nadal pozostaje jednym z podstawowych narzędzi wykorzystywanych w kampaniach reklamowych. Obecnie trudno wyobrazić sobie liczącą się firmę, która nie rozsyłałaby do swoich potencjalnych klientów newsletterów oraz informacji o aktualnych promocjach. Równie trudne byłoby ręczne wysyłanie tysięcy maili dziennie. Jeśli rozważasz promocję poprzez e-mail marketing, skorzystaj z narzędzia do automatyzacji, np. FreshMaila, który umożliwia wysyłanie newsletterów, ale również wiadomości związanych z realizowaną transakcją oraz SMS-ów. W ten sposób nie tylko zaoszczędzisz mnóstwo czasu, ale także zapanujesz nad komunikacją z klientami.

  1. Canva

Zastosowanie: projektowanie graficzne

Obecnie nie potrzebujesz już zaawansowanego i kosztownego oprogramowania, by przygotowywać grafiki na potrzeby kampanii reklamowych, social mediów czy reklamy drukowanej. Canva to narzędzie, które zarówno w wersji płatnej, jak i darmowej umożliwia projektowanie profesjonalnych materiałów, począwszy od grafik na strony internetowe, poprzez posty na Facebooka czy Instagram, aż po plakaty, ulotki, wizytówki, a nawet papier firmowy. Wielką zaletą programu jest niezwykle rozbudowana baza szablonów, dzięki którym efektowne grafiki możesz stworzyć dosłownie w kilka minut.

  1. HootSuite

Zastosowanie: social media marketing

Jeśli Twoja firma, podobnie jak większość przedsiębiorstw, aktywna jest nie tylko na Facebooku, ale także na Instagramie, YouTube, LinkedIn oraz jeszcze w paru innych sieciach społecznościowych, efektywne zarządzanie komunikacją może okazać się niemałym wyzwaniem. Z HootSuite łatwo zapanujesz nad firmowymi profilami, planując publikację postów oraz uzyskując dostęp do statystyk z social mediów w jednym miejscu – bez konieczności odwiedzania wszystkich kanałów po kolei.

 

Wprowadź swój marketing na wyższy poziom dzięki zaawansowanym narzędziom

Oczywiście to tylko niektóre przykłady rozwiązań, ułatwiających prowadzenie działań z rozmaitych obszarów marketingu internetowego. Narzędzi, które wspierają pracę specjalistów od reklamy online, jest znacznie więcej! Jeśli jednak w strategii promocyjnej Twojej marki znajdują się pozycjonowanie, prowadzenie kampanii w social mediach czy e-mail marketing, przedstawione tutaj aplikacje znacząco ułatwią Ci pracę. W sytuacji gdy równie istotne, co kreatywny pomysł, okazują się czas i umiejętność właściwego planowania, wymienione narzędzia z pewnością pozwolą na sprawną realizację kluczowych etapów kampanii oraz skuteczne monitorowanie jej efektów.

Bądźmy w kontakcie

Zapisz się do naszego newslettera

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Quis ipsum suspendisse ultrices gravida. Risus commodo viverra maecenas accumsan lacus vel facilisis.